یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷

دولت توجه ویژه به توسعه راه ها دارد

انتشار: دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷ / ساعت ۲۲:۵۱:۴۳ |
کد خبر: 45571 |
بازدید: 18 views |
بدون دیدگاه


مراغه – ابتکارآنلاین: معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: راه ها از زیرساخت های مهم در امر توسعه است و از این رو دولت توجه ویژه ای به توسعه شبکه ریلی و جاده ای کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حسینعلی امیری روز دوشنبه در حاشیه سفر خود به آذربایجان شرقی افزود: بنا به توصیه رییس جمهوری که تاکید دارند اعضای هیات دولت به استان ها سفر و از طرح های در حال اجرا بازدید کنند و پیگیری های لازم را انجام دهند، به آذربایجان شرقی سفر کرده ام.

وی به موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: عمده ترانزیت کشور از این استان عبور می کند از این جهت دولت توجه خاصی به اتمام طرح های ریلی، جاده ای و بزرگراه های آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری به توسعه ریلی کشور تاکید بسیار دارند و در سایه تاکیدات رییس جمهوری عملیات راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز که در حال اجرا می باشد، با سرعت در حال انجام است و پیشرفت بسیار خوبی دارد.

امیری گفت: با اتمام این طرح ریلی فاصله تهران تا تبریز حداقل سه ساعت کوتاه تر می شود.

وی به راه اندازی طرح راه آهن سریع السیر در مسیر تهران – تبریز نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع از برنامه های دولت است، زیرا راه اندازی این طرح بنا به گفته مسوولان استانی، می تواند با سفرهای هوایی رقابت کند.

امیری اظهار داشت: تونل های راه آهن میانه – تبریز به رغم سخت بودن کار تمام شده و ایستگاه ها در حال اجراست و برخی از این ایستگاه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: در این سفر یک روزه مشکلاتی از سوی مقام های استانی مطرح شد که در اولین جلسه دولت این مشکلات و مشاهدات خود از طرح ها را مطرح خواهم کرد تا به تصمیم گیری های موثر و مفید منجر شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در سفر به آذربایجان شرقی از طرح های عمرانی این استان بازدید و از نزدیک در جریان عملیات اجرایی طرح راه آهن میانه – تبریز و آزادراه هشترود – مراغه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌ آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵٫۵ ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

آزاد راه مراغه – هشترود نیز با ۹۲ کیلومتر طول، ۳۲ دهنه پل بزرگتر از هشت متر و ۱۰۴ دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض ۲۸٫۶ متر و سرعت رفت و آمد متوسط ۱۲۰ متر در ساعت در حال اجراست.

با اجرای آزاد راه مراغه – هشترود، مسافت ۱۰۱ کیلومتری بین این دو شهر ۹ کیلومتر کاهش می‌ یابد و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می‌شود.

محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر که با پیچ‌ های خطرناک از ۲ شهر خداجو و نظرکهریزی می ‌گذرد و با اینکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان‌ های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می‌ شود اما از غیر استانداردترین جاده‌های کشور محسوب شده و در پنج سال گذشته بیش از ۸۰۰ تن در این مسیر در تصادفات رانندگی کشته و یا مصدوم شده‌ اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *